6 Haziran 2023 Salı

Kitap - Değişim Mo Yan

 Herkese merhabalar efenim,

Çin edebiyatının en çok bilinen ve çevirisi olna yazarlarından biri olan Mo Yan dan okuduğum ilk kitap olan Değişim kitabı var bugün kitap postumuzda.Mo Yan 'ı tanımak ve başlamak için bu kitap iyi bir kitap mı bilemiyorum daha çok anı tarzından bir kitaptı ve kısa bir kitap olmasına rağmen okurken sıkıldım açıkçası.Mo Yan 'ı çok duyduğum ve Nobel edebiyat ödülü aldığı için belki başka bir kitabına daha rast gelirsem ve alırsam bir şans daha veririm diye düşünüyorum :)

Çin'in en ünlü ve Nobel ödüllü yazarı Mo Yan, Değişim adlı uzun öyküsünde ülkesindeki toplumsal ve siyasal değişimleri dile getiriyor. Otobiyografi tarzında öykü ya da öykü tarzında otobiyografi diyebileceğimiz bu yapıt, Çin edebiyatındaki çoğunlukla siyasal olaylara odaklanan tarihsel anlatıların tersine, "insanlar"ın tarihini ele alıyor. Değişim bu niteliğiyle değişme sürecindeki bir ülkenin görünümünde tavandan aşağıya değil, tabandan yukarıya bakan bir yaklaşımın temsilcisi oluyor.

Mo Yan, anlatımında zaman içinde ileriye ve geriye dönüşler yapıyor; önemsiz olaylar ile sıradan insanların yaşamına yöneliyor. Gündelik yaşamın boyutlarını aşan büyük olayların sokaktaki insan üzerindeki etkisini aktararak tarihe insan sıcağının soluğunu katıyor.

1 yorum:

Kitap - Beter Ol Mitat Karaman!

 Herkese merhabalar efenim, İlk kitabı o kadar çok beğendim ki hemen gidip ikincisini alıp bir nefeste okudum.Şu sıralar hasta oldum yine bo...