25 Temmuz 2024 Perşembe

İspanya Dizisi : La Pasion Turca

 Herkese merhabalar efenim,

Aslında İspanyol kanalında yayınlandığı için ilk İspanyol dizisi olarak aldım ama Türkiye ve İspanya ortak yapımı bir dizi.Netflix yayın haklarını satın alınca Türkiye de de bilenen ve izlenen bir yapım olmuş oldu.İlker Kaleli çok beğendiğim ya da çok sevdiğim bir oyuncu değildi tabiki duydum ama çok takip etmem kendisi bu yapımda adam akıllı kendisini izleme fırsatı buldum ve oynadığı rolün büyüsünden midir nedir rolü çok yakıştırdım ona ve çok da beğendim üstelik hiç bilmediği bir dilde oynaması ve aralarda Türkçe konuşması onu ayrı karizmatik göstermiş diyebilirim.Aslında bir kitaptan uyarlanmı dizi ve bu ilk değil ikinci uyarlama hali daha önce beyaz perdeye uyarlanmış ama Türk karakterini de bir İspanyol oynamış o yüzden bence çok gerçekçi durmamış.Tabiki bir İspanyol'un gözünden izlediğimiz için diziyi Türk motiflerinden çok Osmanlı motifleri var dizide.Türkiye sanki şimdi ki güncel haliyle yansıtılmamış gibi duruyor.Bir çok kişi bu yönden eleştirdi diziyi ama araştırmayan ve bilmeyen bir kısım elbette.Ayrıca Türk karakterin Türk erkekleriyle de aşırı bi ilgisi yok :D İlker Kaleli maskülen bir adam olduğu için rolünü iyi yansıtmış ama yine de bi eğrelti durmuş :D

İstanbul'a taşınıp gizemli bir antikacıyla ilişki yaşamaya başlayan bir profesörün hayatı, bu tutkulu aşk yüzünden altüst olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Kaplan Adam Eka Kurniawan

 Herkese merhabalar efenim, Sanırım ilk defa Endonezya edebiyatından bir kitap okuyorum.Man Booker ödüllerine 2016 da aday olmuş bir kitaptı...