25 Temmuz 2024 Perşembe

Kitap - Hadleyburg'ü Yozlaştıran Adam Mark Twain

 Herkese merhabalar efenim,

İnsan nedir? , Tom Sawyer gibi eserleriyle ünlenen ve bu kitaplarını çok severek okuduğum çocukluğumun yazarı olan Mark Twain'den kız kardeşimin kütüphanesinde görünce bu kitabı bi alıp bakmak istedim.Bu tarz kısa öykü kitapları ben de mola niteliği yarattığından okuması çok iyi oluyor ama bu kitabı çok sevemedim.Anlattığı öykünün içine de çok giremedim hiç benlik bir konu da değildi.Bunu kız kardeşimle paylaştığım da ben okuduğumda beğendiğimi hatırlıyorum konusunu şu an tam hatırlamıyorum ama olaylar altından toplumsal hiciv yapıyor dedi ama ben sanırım içine çok giremediğim için o hiciv tadını pek alamadım.

Sarsılmaz dürüstlüğüyle övünen Hadleyburg kasabası halkının bir yabancıyı farkında olmaksızın rencide etmesi, büyük bir intikam hikâyesine dönüşür. Ülkenin en dürüst kasabası olarak tanınan Hadleyburg'ün namını karalamak isteyen bu öfkeli yabancı, yozlaştırılamaz olmasıyla övünen halkı kendi gerçeğiyle yüzleştirmek üzere müthiş bir plan hazırlar. İnsanlığın açgözlülük, kıskançlık, intikam gibi en olumsuz niteliklerini hicvederek irdeleyen Twain bu öyküsüyle ikiyüzlü toplumsal ahlak anlayışına da en ağır eleştirilerden birini yöneltir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Youtube - VLOG 93