18 Ağustos 2019 Pazar

Gizem Filmi : Rear Window

Herkese merhabalar efenim,
Bugün sizleri çook eskilere tee 1954 yılına götürüyorum.Hitchcock'un efsanelerinden biri olan Rear Window filminden bahsedicem bugün sizlere.Öncelikle filmde Grace Kelly gibi bir güzelliğin olduğunu söylemem gerekiyor sırf onu izlemek bile zevk veriyor insana bir de giydiği elbiseler ve dönemin modası tek kelimeyle HARİKA ! Gözlerim filmi izlerken bayram etti resmen.Normalde gözlerim yakışıklı erkek görünce bayram ediyor benim ama baş roldeki abi dönemin en yakışıklı jönlerinden biri kabul edilse de kendisi pek benim tipim değil o yüzden bu filmde gözlere bayramlık hakkımı ben Kelly yönünde kullandım.

Film tek mekanda geçiyor ve aslında oldukça durgun ilerleyen bir film olmasına rağmen bir gizem filmi olduğu için bazı sahneleri özellikle de diyalogları dikkatlice dinlemek gerekiyor.Filmden herkes istediğini anladığı için bu konuda bir şey demek istemiyorum zaten söylesem SPOİLER olur :)

Yönetmen:  Alfred Hitchcock
Ülke:  ABD
IMDB:  8,5
Süre:  112 Dakika
Ödüller:  4 Oscar Adaylığı, 4 ödül ve 5 adaylık

Fotoğrafçı Jeff’in yarış esnasında bir arabanın kendisine çarpmasıyla ayağının kırılıp eve kapanması ve sıkıntıdan dışarıdaki komşularının hayatlarını illegal olarak incelemesini , röntgenlemesini ele alıyor. Bu esnada varsayımlarla tahmin ettiği bir cinayeti yine yasa dışı bir yolla kanıtlamaya çalışıyor. Film genel olarak özel hayatın gizliliğini ve bu tabuyu yok sayan bir hayatı sorguluyor.

Grace Kelly and James Stewart in Rear Window (1954)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Program : Love Like a K-Drama

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bayramda izleyip bitirdiğim ve beni son bölüme kadar saran bir programdan bahsedicem.Program Netflix üzeri...