6 Ağustos 2019 Salı

Kitap - Bir Ömür Nasil Yasanir? İlber Ortaylı

Herkese merhabalar efenim,
Şu sıra kardeşim annemden aşırdığı paraları kitaplara yatırınca benim içinde bir sürrü okuyacak yeni kitap oldu.Bunlardan biri de kardeşimle çok sevdiğimiz değerli bir hoca olan İlber Hoca'nın yeni kitabı.Daha doğrusu onun yazdığı bir kitap değil söyleşi tarzında derlemesini ve söyleşisini Yenal Bilgici'nin yaptığı , uzun süredir bir çok kitap satış sitesinde En Çok Satanlarda 1.olan bir kitap.böyle bir kitabın yazılmaya ve böylesine çok okunmaya bence Türkiye'nin çok ihtiyacı vardı.İlber Hoca bir çok edebiyat dergisinde de yazıyor ama edebiyat dergilerinin ülkemizde okunma oranı belli maalesef ki.

İlber Hoca sadece tarih alanında değil hayatı yaşamakla ve bu hayatınızı nasıl daha verimli ve keyifli bir hale getirirsiniz bunlardan bahsetmiş.İşi şakaya vuracak olursak "Nasıl cahil olmaktan kurtulunur?" bunları anlatmış diyebiliriz ama ben kitabı okudukça kendimi daha da cahil hissettim ki bir çok alanda kendimi iyi derece olduğumu düşündüğüm halde.Daha Allah izin verirse yaşayacak çok senemiz ve daha çok yolumuz var elbette hatta daha yolun başında bile sayılabilirim bence (24 yaşındayım.)

Kitabın içinde gezilmesi gereken yerler,dinlenmesi gereken şarkılar,okunması tavsiye edilen kitaplar ve izlenmesi tavsiye edilen filmlerde yer alıyor.bir çoğu tarihle ilgili olduğu için benim öyle aman aman ilgi alanıma girmese de altını çizdiklerim oldu.



1 yorum:

  1. Ben de merak ediyorum bu kitabı. O cahil hissetme hissi bende de var. Daha çok şey öğrendikçe, daha donanımlı kişileri gördükçe nasıl yetişeceğim korkusu geliyor insana. Umarım daha erkendir ve dolu dolu bir ömür yaşarız. :)

    YanıtlaSil

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...