5 Kasım 2022 Cumartesi

Kitap - Karanlıkta Fısıldayan H.P Lovecraft

 Herkese merhabalar efenim,

Uzun bir kitabın ardından kısa kısa kitaplar okumak daha iyi hissettiriyor beni.Cadılar Bayramı geçti gerçi ama yine de korku kitaplarına dönmek istedim şu sıra.Bu kitapları kız kardeşimin kütüphanesinden yürütüyorum elbette :D O da benim gibi korku hayranı ama en çok karanlık kitaplar serisini seviyor.Ben bir çok kitabın konusunu biliyorum zaten genelde bildiğim konular olduğu için bu zamana kadar hep okumayı ertelemiştim kendi okumak istediğim kitaplara ağırlık vermiştim.

Bu kitap "korku edebiyatının babası" olarak geçen Lovecraft'ın onu ünlü eden miti"Cthulhu" nun parçalarından biri olarak geçiyor.Bu mitten esinlenilmiş bir çok oyun oynadığım için konuya oralardan zaten hakimdin açıkçası."Cthulhu" dediğimiz şey kitapta uzaydan gelme yaratık olarak geçse de daha çok şeytani bir figür ve ona hizmet eden bir kültü var.İşin ucu biraz da tarikat olayına bağlanıyor aslında eninde sonunda.Cthulhu ahtapota benzer bi yaratık ve denizlerde yaşıyor elbette.Eğer bu türe ilginiz varsa başlangıç için iyi bir kitap olduğunu düşünüyorum zaten 84 sayfa ben 1 günde okudum :D

Cthulhu Mitosu’nun bir parçası olan ve kendisinden sonra birçok yazara ilham veren Karanlıkta Fısıldayan, Profesör Alberth Wilmarth’ın bilinmeyene doğru çıktığı korku dolu bir yolculuğu konu alıyor.

Vermont civarında yaşanan büyük bir selin ardından bazı açıklanamayan fenomenler yaşanmaya başlar. Profesör tüm bunlara mantıklı açıklamalar getirmeye çalışsa da çevredeki bir çiftliğin sahibinden alacağı mektuplar ve bu mektuplarında ona anlattıkları Profesör’ün bilime ve mantığa olan bağlılığını sarsmaya başlayacaktır. Tüm bunlar yalnız yaşayan bir çiftçinin sanrılarından mı ibarettir, yoksa her şeyin arkasında çok daha habis bir şey mi yatmaktadır?

1 yorum:

Kitap - Taşların Anlattığı Clara Dupont Monod

 Herkese merhabalar efenim, Çalıştığım okuldaki edebiyat öğretmeni olan arkadaşım benim de iyi bir okuyucu olduğumu öğrendiğinde yeni aldığı...