24 Eylül 2022 Cumartesi

Kitap - Bazıları Isırgan Sever Juniçiro Tanizaki

 Herkese merhabalar efenim,

Şu sıralar kitap okumamı arttırayım dedim ama şansıma aşırı sıkıcı ve asla ilerlemeyen kitaplara denk gelir oldum.Onlardan birisi de beni aşırı hayal kırıklığına uğratan ama aslında bir çok kitabını sevdiğim Tanizaki'nin son yayınlanan kitabı oldu.Tanizaki genelde karı-koca ilişkilerini ve cinselliği,aldatmayı falan aşırı iyi işleyen biriydi ama bu son yayınlanan kitabı ben de hiç gitmedi ya yarısından fazlasını okudum ama yinede artık dayanamayıp yarım bıraktım kitabı çünkü ortada cidden ele alınacak hiç bir konu hiç bir mesaj yok sadece dönemi çok iyi yansıtmışlar ve çeviride de sanırım döneme uysun diye eski dil kullanmışlar ama bence bu akıcılığı çok fena baltalamış kafam acayip karıştı okurken kim nerden ne zaman ne oluyor hiç bir şey anlayamadım,oturtamadım adam akıllı kafamda :(

Her böceğin ağız tadı farklıdır ama bazı böcekler ısırgan sever.

Birbirlerine karşı artık herhangi bir tutku beslemeyen Kaname ve Misako’nun evliliği çatırdamış, can sıkıcı bir belirsizliğe sürüklenmiştir. Ayrılık kaçınılmaz olsa da başkalarının kollarında tutku ve tatmin aramaya, durumu oğullarına açıklamayı ertelemeye, boşanmanın ağırlığından kaçınmaya devam ederler. Kızının evliliğinin yeni ve yabancı bir kültürün etkisiyle zarar gördüğüne inanan Misako’nun babası ise, çifti klasik Japon sanatlarına yönlendirerek onları bu çıkmazdan kurtaracağını düşünür. Böylece, eski ve yeni, genç ve yaşlı, Doğu ve Batı arasındaki çatışma büsbütün görünür olur.

Bazıları Isırgan Sever, başarısız bir evliliği anlatırken Batı kültürünün değerleri ile geleneksel Japon kültürü arasındaki gerilimi de açığa çıkaran, Japon toplumundaki kültürel krizin yansıması olarak da okunabilecek etkileyici bir roman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aksiyon Filmi : The Fall Guy

 Herkese merhabalar efenim, Sinemalara girdiği gibi kuzenimle gittiğimiz ve sinemada izlenmesi gerektiğini düşündüğüm izlemesi zevkli bir ak...