6 Eylül 2023 Çarşamba

Kitap - Sokço'da Kış Elisa Shua Dusapin

 Herkese merhabalar efenim,

Uzun bir aradan sonra Kore edebiyatından bir kitap okudum.Ülkemizde Kore den çok Japon edebiyatından kitaplar daha çok çevriliyor.Kore edebiyatından kitap görürsen genelde almaya ve okumaya çalışıyorum.Değişik eğer gerilim ya da polisiye gibi belli türde yazmadılarsa daha chill bir günde okumalık kitaplar yazıyorlar.Tadımlık sanki şekerleme gibi.Bu tarz bi edebiyat anlayışları varmış gibime geliyor.Kore'nin nispeten çok az bilinen bir kenti olan Sokço da geçiyor hikaye bi pansiyonun ve orada kalmaya gelenlerin hikayesi.

Güney ve Kuzey Kore arasındaki sınırda yer alan, kışın pek de bir cazibesi olmayan, soğuğun her şeyi yavaşlattığı liman kenti Sokço'ya Normandiyalı bir yabancı ayak basar. Köhne bir pansiyona yerleşir ve orada genç bir kadınla tanışır. Genç kadın Seul'daki eğitimini tamamlayıp memleketi Sokço'ya dönmüş, sonra da bu pansiyonda çalışmaya başlamıştır. Böylelikle, parçalanmış kimliklerin, siyasetin güdümlediği kafa karışıklıklarının ve toplumca dayatılan güzellik standartlarının yol açtığı huzursuzlukların ortasında, farklı kültürlere sahip bu iki insan arasında risklerle dolu güçlü bir ilişki gelişir. 


2 yorum:

  1. Kore edebiyatından bir eser henüz okuyamadım. Önerebileceğin farklı kitaplar da varsa çok faydalı olur benim için :)

    YanıtlaSil

Kitap - Taşların Anlattığı Clara Dupont Monod

 Herkese merhabalar efenim, Çalıştığım okuldaki edebiyat öğretmeni olan arkadaşım benim de iyi bir okuyucu olduğumu öğrendiğinde yeni aldığı...