20 Haziran 2024 Perşembe

Kitap - Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım Elena Ferrante

 Herkese merhabalar efenim,

Bir bayramın daha sonuna geldik yarın işe gidicem.Benim asıl tatilim Temmuz ayında başlayacak inşallah yoksa yaz boyu ev ve iş arasında geçmiş olur :( 

Bu kitap serisini uzun zamandır görüyor ve merak ediyordum.Okulumuzdaki edebiyat öğretmeni arkadaştan bu serinin onda var olduğunu duyunca hemen bana getirmesini rica ettim.Kendisinde 1. ve 3. kitapları varmış serinin diğer kitaplarını da ben alıp okuyup seriyi tamamlamak istiyorum.İtalya'nın küçük bir kasabasında geçen iki kızın arkadaşlığını aynı zamanda erkek egemen İtalyan kültürünü okuyoruz.Akdeniz kültürü her yer de aynı maalesef ki.Baskıcı babalar ve salak erkekler :D İtalya'da da olsan Türkiye de de olsan benzer hikayeleri yaşıyor kadınlar genelde.

Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım, İtalya’da bir kenar mahallede yetişen iki genç kızın çekişmeler, kıskançlıklar ve sırlarla örülü dostluklarını, zorluklarla geçen büyüme ve varoluş serüvenlerini anlatıyor. 

“Napoli Romanları”nın ilki 50’lerde, fakir bir mahallede başlıyor. Bu unutulmaz dostluk hikâyesinde fazlasıyla akıllı ve duyarlı iki genç kız, Lenù ile Lila, boğucu erkek-egemen kültür, duyarsız, buyurgan aileleri ve yoksunluklar karşısında birbirlerinde teselli bulur. Ancak bu iki sıradışı arkadaş büyüdükçe, onlara dayatılan değerleri kabule yanaşmayacak, büyük fedakârlıklar da gerektirse, birer kadın olarak tutkularını yaşamak ve yaratıcı olmak için ellerinden geleni yapacaktır… 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Güzel Dünya,Neredesin ? Sally Rooney

 Herkese merhabalar efenim, Bir çok kişinin sevdiği bir yazar ve kitaptan bahsedicem size bugün.Daha önce yazarın Normal İnsanlar kitabını d...