21 Şubat 2022 Pazartesi

Kore Dizisi : Moonshine

 Herkese merhabalar efenim,

2.5 yıldır koronadan kaçtık kaçtık derken en sonunda yakalandık.Önce babam pozitif çıktı bugün de annemle ben test verdik ama daha sonuç çıkmadı annemi bilmiyorum ama büyük olasılık ben pozitifim çünkü dünden beri boğazım kötü halde hem gıcıklanıyor hem de arada kuru öksürük var eğer koronaysam bile kaçıncı günümdeyim onu da bilmiyorum babam da dün akşam ağırılar ve halsizlikler varmış evin içinde hepimiz ayrı bir odada karantinaya girdik yarına kadar sonuç çıkmış olur eğer pozitifsem en az 1 hafta evdeyim demektir bu.Hayırlısı bakalım ...

Bugünün dizi postunda yine güncel bir Kore dizisi var.Dizi Joseon döneminde alkol içilmesinin ve yapılmasının yasak olduğı bir dönem diliminde geçiyor.Bizde de 4.Murat döneminde böyle bir yasak vardı hatırlarsanız tabi biz Müslümanlıktan dolayı Koreliler kadar su gibi alkol tüketmiyoruz adamlar su gibi tükettiği için onların ülkesinde alkolün yasak olması o zaman için bile çok büyük bir olay elbette işi kaçaktan yürüten insanlarda var.İşte bu dizide kaçaktan alkol yapıp satan baş rol kızımızla müfettiş olan bir adamı anlatıyor.Dizi yine her Kore dizisinde olduğu gibi eğlenceli ve çekici başladı ama bence sonraki bölümlerde yine çok bozmaya başladı.

Joseon döneminde uzun bir yasak dönemi, alkolün kısıtlanmasının insan arzusuyla eşleşmediğini kanıtladı.İçmeye, satın almaya veya alkol yapmaya karşı yasalar bu sakinler için farklı zorluklar yarattı:

Hanyang’da ün kazanmak ve aile statüsünü geri kazanmak için memleketini terk eden Genel Müfettiş Ofisi’nden Müfettiş Nam Young; Borcunu azaltmak için ay ışığı yapan ve annesinin ilaçlarını ve erkek kardeşinin kitaplarını almaya devam etmesine izin veren aristokrat ama yoksul kadın Kang Ro Seo; ve hatta bir devrilme arayışı içinde saray duvarlarını ölçeklendirmeye meyilli olan Veliaht Prens Lee Pyo bile.

Bu üçlü, gizli bir alkol zulasının keşfedilmesine yol açan kader bir karşılaşma yaşar.Bu sırrı ifşa etmek sadece kesin bir ölümle sonuçlanacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Beter Ol Mitat Karaman!

 Herkese merhabalar efenim, İlk kitabı o kadar çok beğendim ki hemen gidip ikincisini alıp bir nefeste okudum.Şu sıralar hasta oldum yine bo...