18 Temmuz 2020 Cumartesi

Kitap - Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında Haruki Murakami

Herkese merhabalar efenim,

Bugün haftanın son günü geçen hafta olduğu gibi yine herkes izinli ve ben tek başıma iş yerinde nöbetçiyim.Kafamı dinlediğim ve bir haftayı daha uğurlayıp ruhsal ve zihinsel olarak yeni bir haftaya hazırlandığım bir gündeyim.

Dün izin günüm olduğu için bu kitabı başlayıp bitirdim bile ki konu Murakami olunca ne zaman başladım ne zaman bitirdim hiç fark etmiyorum bile su gibi akıp gidiyor bence her kitabı bu kitabı da öyle oldu.

Genelde Murakami'nin karakterlerini az da olsa severim ama buradaki karakterini hiç sevmedim ya hayatta en nefret ettiğim erkek tipini gitmiş baş rol karakter yapmış kitap boyunca karaktere gıcık olmakla geçti okumam resmen onun dışında Murakami her zaman ki gibi kitabın sonu yok ama başından sonuna kadar bir heyecan ve ilginç bir gizem ve merak var.Bu arada yaklaşık 200 sayfa kadar olduğu için oldukça kolay okunuyor.

Haruki Murakami’nin, Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında adlı eserinin konusu Hajime ve Shimamato adlı iki insanın, kaderin ellerinde yaşadıkları etkileyici bir aşk hikâyesi şeklinde karşımıza çıkıyor.

Murakami, Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında’da kurguladığı aşk hikayesini sağlam bir tarihsel temele dayandırarak eserin edebi ruhunu ortaya koyuyor. Eserin baş karakterlerinden Hajime, 1951 yılı doğumludur ve Japonya o yıllarda İkinci Dünya Savaşı’nın dumanı hâlâ tütmektedir. Japonya, büyük bir yıkıntıdan kendini kurtarıp müthiş hızlı bir gelişme dönemine girmiştir; fakat işçi ve hammadde kıtlığından muzdariptir. Devlet, halkı çocuk sahibi olmaları için teşvik etmektedir. Birçok ailenin en az iki ya da üç çocuğu vardır; fakat Hajime gibi tek çocuklu orta-sınıf aileleri çok nadirdir. Hajime, ailesinin tek çocuğu olarak çocukluk yıllarını kitaplara ve müziğe adayarak geçirir. Bu durum ve insanların ona karşı önyargısı Hajime’yi etkilemiştir ve onun yalnızlık dolu ve takıntılı bir dünya görüşü edinmesine neden olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...