1 Ocak 2021 Cuma

Kitap - Elden Düşme Dünya Wilhelm Genazino

 Herkese merhabalar efenim,

Bugün yeni yılın ilk günü !

Saat biraz normal yazma zamanımdan biraz geç olsa da sizlere bir post yazmak istedim.Dün iş yerindeki son günümdü iş arkadaşlarım kötü ayrılacak olmama rağmen bana bir veda pastası almışlar ve sonuç olarak hemen yumuşadım elbette ve kötü ayrılamadım güzel bir şekilde ayrılmış oldum böylesi daha güzel oldu elbette bazı şeyler insanın elinde olmuyor bazen sadece gerçekleşiveriyor işte.Yeni bir yıl , yeni bir iş ve elbette yeni iş arkadaşları yeni bir hayatta diyebiliriz umarım 2021 , 2020 den çok daha iyi geçer biran önce pandemiden kurtulur ve eski hayatlarımıza tekrar kavuşuruz umarım 2020 sadece anılarda lanet bir yıl olarak kalır ve geçer gider.

Yeni yılın bu ilk gününde sizlere kitap postu sunmak istedim elbette.Bu yıl kitap okumam açısından oldukça verimli geçti tam 120 adet kitap okuyabilmeyi başarmışın ince ya da kalın farketmez her kitap benim için altın değerindeydi hepsinden öğreneceğim elbette bir şey dahi olsa vardı.Sanırım hayatımda ilk defa bu kadar çok kitap okuyabilme fırsatım oldu umarım bunu 2021 yılında da devamlı olarak sağlayabilirim.

Jaguar Yayıncılık şu sıra favori yayınevlerimden Japon edebiyatı ve Çin edebiyatındaki bastığı eserler bir yana bütün kitaplarını elimden geldiğince almaya çalışıyorum bu sefer Alman edebiyatına gidiyoruz ve ilk defa okuduğum bir yazar olan W.Genazino ile tanışıyoruz.Üslup ve konuyu işleyip bakımından bana çok Murakaminin Avrupa şubesi gibi geldi nedense ya da bı kitaptaki erkek karakter sanırım bana biraz Murakami vari geldi.Totelde ince bir kitap olduğu için çok kolay bir şekilde okudum ama sabit bir konu yoktu daha çok yalnız genç bir erkeğin aşk,cinsellik ve iş hayatını okuyor gibiydim.

Elden Düşme Dünya; “güncel” insanlık hallerinin bir Genazino kahramanının zihninde işlenmesiyle ortaya çıkan tuhaflıkların romanı.

“Bu manzara alabildiğine hoşuma gittiği halde göğsümde bir sızı hissediyordum. Çünkü güzelliğin acayip tarafı, insanın onu sadece seyredebilmesidir. Bir tarafını alıp evine götüremez veya küçük bir parçasını özel bir yerde saklayamaz. İnsan güzelliğe ancak hep bakar durur, fazlasını elde edemez. Uzun uzun baktıktan sonra yoluna devam etmek zorundadır.”

Elden Düşme Dünya’nın serbest mimar olarak çalışan isimsiz anlatıcısı, bir meslektaşının ölümü üzerine onun şirketinden gelen iş teklifini kabul eder. Böylece o güne dek kendisini uzak tutmaya çalıştığı modern dünyanın iş ve ilişkiler ağına, biraz da kendi rızasıyla düşmüş olur. Bir zaman sonra da kendisinin, yaşadığı aşkın, katlanmak zorunda olduğu işin, kısacası her şeyin âdeta “elden düşme” olduğu gerçeğini kavrar. İnsan olmanın kaderine kendince başkaldırdığı her seferde kararsızlık, çelişki ve pişmanlık yumağına hapsolurken, hayatı bir parça daha farsa dönüşür.

İç monologları, dünyayı ve yaşamı yorumlayışı, anlaşılmaz kararları ve eylemleriyle yine ele avuca sığmaz bir kahramanın romanı olan Elden Düşme Dünya, Tevfik Turan’ın Almanca aslından çevirisiyle. . .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tayland Dizisi : Ready, Set, Love

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de yer alan ve Türkçe çevirisi ile "Bekarların Savaşı" olan Tayland dizisinden bahsedicem sizl...