15 Haziran 2022 Çarşamba

Gerilim Filmi : Meander

 Herkese merhabalar efenim,

Yine baştan sona metaforlarla dolu bir film ile karşınızdayım.Kaan'nın taviyesi adlı film önerisi sitesinde bu filmi gördüm ve yorumlarda insanlar en sevdiğim film serilerinden biri olan "Cube" e benzediğini falan söyleyince bu filmin mutlaka izlemeliyim diye düşündüm.Cube filminin daha çok tek kişilik hali gibiydi finaline kadar merakla izledim ama finalinden de bir şey anlamayınca bi eksi sözlüğe bakayım da insanların yorumuna göre belki anlarım dedim en mantıklı açıklamayı da aşşağı da bıraktım tabi Spoiler içeren bir yorum onu söylemem gerekiyor izledikten sonra siz de ben gibi anlamazsanız gelip tekrar okuyun :D

Tüp, içinde mahsur kaldığı tüpten kurtulmaya çalışan bir kadının hikayesini konu ediyor. Genç bir kadın, uyandığında kendisini ölümcül tuzaklarla dolu bir tüpün içinde bulur. İçine düştüğü kabustan kurtulmaya çalışan kadın, hayatta kalabilmek için önüne çıkan engelleri aşıp ilerlemek zorundadır.

SPOİLER : 

orukayu isimli ekşisözlük kullanıcısı : 

bana kalırsa bir cennet - cehennem tasviri işlenmiş filmde.

ablamız filmin başında ölmek istiyor ve intihar etmeye çalışıyor. daha sonra anlıyoruz ki bunu pişmanlıktan yapıyor kızının ölümünden kendini sorumlu tuttuğu için.

yani amacı aslında kızına kavuşmak ve buna da geçirdiği kaza sonrası yaklaşmaya başlıyor. uyandığında cehennemde buluyor kendini ve acılar çekmeye başlayarak günahlarının bedelini ödemeye başlıyor.

bir ara kendisini iyileştiriyor yaratıcı ve ben bunu da bir ayette olduğunu bildiğim "tanrı sizi günahlarınız için cehennemde yakacak ve yanacak deriniz kalmadığında derinizi yenileyecek acı çekmeye devam edin diye" bilgisine bağlıyorum. zaten ablamız da "ölmemi istemiyorsun di mi" diye soruyor kendisini tedavi eden varlığa.

bir ara labirentin sonuna kadar geliyor ve tam bitirecekken kapaklar açılarak aşağı düşüyor, ilk başladığı yere dönüyor. bunu da günahlarının cezasının bitmemesine ve tekrar başa dönerek cezalandırılmasına devam edilmesine bağlıyorum.

cezalandırma ilerlerken ablamız ipuçlarını çözmeye başlıyor ve ona yol gösterici oluyor labirentten çıkması için ve bence bu da yaptığı iyiliklerini temsil ediyor. her iyilik ona cennete ulaşması için yol gösteriyor.

en sonunda da cehennemde cezasını bitirerek cennete ulaşıyor ve kızı da orda olduğundan onunla kavuşuyor.

hatta kızı önce "bedenin çokça kez öldü" diyor ve bunun üzerine "ne yapacağım" diye sorduğunda kızı "yaşamak" diyor. anlıyoruz ki sonsuzluğa erişmiş oluyor ve kızıyla cennette yaşayacak artık böylece.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Idea Of You

 Herkese merhabalar efenim, Bugün yoğun bir güne başladım arada bi mola verdiğim zamanda günün film postunu yazmak istedim.Amazonda yayınlan...