28 Ağustos 2020 Cuma

Kitap - Doktor OX'un Deneyi Jules Verne

Herkese merhabalar efenim,

Bugün yine iş yerinde oldukça hareketli bir gün olduğu için blog yazmaya fırsat bulamadım.Bugün hem KPSS yerleri açıklandı hem de Tercih Ekranı açıldı 40 adet kurum tercihinde bulanabiliyoruz ama benim puanım 75 :D Bana kalsa ben her yeri yazarım ve giderim de ama yarın bu konuda benden daha bilgili bir hocamla birlikte tercihte bulanacağım bu konuda pek umudum yok açıkçası ama korona zamanında olduğumuz için hiç belli olmaz tabi insanlar oraya buraya gitmek istemeyebilir.Bizim gibi özel sektörde çalışan insanlar artık bu tür şeylere alıştığı için bana pek koymazmış gibi geliyor Hakkari Yüksekovaya bile razı olacak hale geldim sanırım bilemiyorum :D Yanlış anlamayın işimden memnunum maaşımda çok şükür bana yetiyor tabi ama şimdilik ailemle yaşadığım için o da yarın bir gün evlenecek olsam yeter mi bilemiyorum elbette tabi özel sektöründe hiç bir zaman garantisi yok devlet kapısı gibi olmuyor elbette :(

Sipariş ettiğim kitaplarım gelene kadar biraz kardeşimin kütüphanesinden otlanacağımdan daha önce bahsetmiştim sizlere.Otlandığım yeni kitapta Jules Verne'den okuduğum ilk kitap olan "Doktor OX'un Deneyi" novellası oldu.Okuması oldukça kolay,akıcı oldukça kısa bir kitap.Verne'nin üslubu da oldukça değişik geldi bana direkt bir yazar olarak okucuya hitap etmesi aradan şahısları çıkarması çok alışık olmadığımız bir tarz ama benim hoşuma gitti diyebilirim.

Hikâyemiz, Flandre’da, hayali Quiquendone kentinde geçer. Kentin sakin, ölçülü, tutumlu ve ağırkanlı insanları yüzyıllardır hiçbir konuda aşırılığa kaçmadan, herhangi bir duygu belirtisi göstermeden, uyum içinde son derece durağan bir yaşam sürmektedir. Yöneticileri bile yaşamları boyunca inisiyatif kullanmadan, hiçbir önemli karar almadan bu dünyadan göçüp gitmektedir. Ancak Doktor Ox’un sözde kenti aydınlatma projesiyle gelişi Quiquendone’da bir şeyleri değiştirecektir. Doktorun gizli bir gündemi vardır ve bunun için kent halkını kobay olarak kullanmaktan çekinmeyecektir. Zira bilim vicdansız kişilerin elinde tehlikeli olabilir. Jules Verne ince ironisinin her satırına sindiği bu eğlenceli novellada, dünyadan kopuk yaşayan, ortaçağla bağlarını koparmamış küçük bir kentin Flaman sakinlerinin çoktan miadını doldurmuş yaşam biçimlerini hicveder. Hikâye Alman asıllı Fransız besteci Jacques Offenbach’ın Doktor Ox adlı operasına da konu olmuş, librettonun yazımına bizzat Verne de katkıda bulunmuştur.

(Tanıtım Bülteninden)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...