15 Eylül 2021 Çarşamba

Kitap - Bir Aklın Savaşı Kazuaki Takano

 Herkese merhabalar efenim,

Evet dün akşam yine acillik olmaya başardım ve faranjit teşhisi koydu doktor antibiyotik ve 5 gün dinlenme raporu verip yolladı geriye boğaz ağrısı ve kuru öksürük ve uykusuzluk kaldı.Kabus gibi bir gece yaşadım resmen boğazımın nasıl tahriş olduğunu her öksürüğümde tekrar tekrar anladım.Zombi gibi dolanıp durdum gece boyunca.Sıvı tüketmekten sıvıya döndüm artık.Neyse sonuç olarak 5 gün evdeyim ve sanırım bol bol kitap okumalı bir süreç beni bekliyor.

Bu kitap Japon edebiyatından okuduğum ilk aksiyonlu kitap diyebilirim.Japon edebiyatı eserleri genelde daha dingin daha durum eserleri oluyor.Tanako zaten Japonya'da polisiye yazarı olarak biliniyormuş ben bu kitabını polisiyeden çok bilim kurgu derdim aslında ve okurken bana izlediğim bir kaç filmi hatırlattı.Bunlardan biri Lucy diğeri de Seo Bok Kore filmiydi.Hatta Seo Bok filminin bu kitaptan esinlenerek bile yapıldığını düşünmeye başladım :D Bu arada kitabın kapağını hiç beğenmedim kapağa bakınca sanki cidden bir polisiye romanmış gibi geliyor kemik el,dikenli teller ve gül (?) içerikle çok fazla ilişki kuramadım açıkçası :D

Ya insanoğlunun geleceği ya da yok olmasının nedeni olabilecek bir çocuk hakkında on beş dile çevrilmiş uluslararası bir bestseller, ödüllü bir Japon gerilimi!

Washington DC’de yapılan bir toplantıda Başkan, ulusal güvenliğe yönelik bir tehdit konusunda bilgilendirilir; Afrika’da inanılmaz zekâsıyla göz dolduran Akili adında üç yaşında bir çocuk. Öyle ki şimdiye kadar dünyadaki en zeki varlıktır ve kısa sürede tüm dünyayı kapsayan bir kurgunun ana parçası hâline gelir.

Ve Amerikalı bir asker Jonathan Yeager… Bu -sözde- insanlık tehdidini ortadan kaldırmak için Beyaz Saray emriyle uluslararası bir paralı asker grubuyla Kongo yoluna düşer. Ancak Yeager’ın hasta bir çocuğu vardır ve Akili, oğlunun hayatını kurtarmak için tek umudu olabilir.

Bir yanda oğlunun iyileşmesi için her şeyi yapabilecek paralı bir asker, bir yanda çıkarlarıyla örtüşmediği için tüm dünyanın peşinde olduğu küçük bir çocuk…

Bu yeni dünyanın kapısını aralamaya güçleri yetecek midir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...