21 Nisan 2022 Perşembe

Korku Filmi : Baskın

 Herkese merhabalar efenim,

İnternette gezinirken nerden ne alaka nerelere geldim bilmiyorum ama Can Evrenol diye bir yönetmenle tanıştım.Daha önce aslında Blu Tv de yayınlanan "Çıplak" dizisinin yönetmenliğini yaptığını ve Ukrayna savaşı ile Twitter da bir şeyler söyleyip linç yediği için duymuştum.Dediği şeyde maalesef hiç hoş olmayan ahlaksız bir açıklamaydı.Zaten adamı biraz araştırdığım zaman çok da ahlaklı bir adam olmadığını yaptığı işlere de bunun boyutunu taşıdığını anlamış oldum.Adamın kendisini pek sevmesem de kafasını sevdim diyebilirim.Genelde kıs filmleriyle ünlü olan biri kendisi iyi bir sinema kültürü var kendisinin ve tam bir arşivci genelde korku sineması üzerinde çalışıyor.Benimde en sevdiğim türü biliyorsunuz :) 

Türkiye de korku sineması çok geç gelişti maalesef ve Amerika korku sinemasının çok gölgesinde kaldı.Genelde inli cinli filmler yer aldı bir yerden sonra hep aynı tarzı görmeye başladık.İlk defa bir yerli korku filminde in cin olmadan ve full sembollerle,metaforlarla piskolojik gerilim yaratılarak korku verildiğini gördüm.Filmi izlerken sanki daha çok korku oyunu izler gibiydim.Korku oyunları filmlerden çok daha iyi seviyede bu arada :D 

Adamda biraz Japon kafası da var sanırım zaten bir röportajında denk gelmiştim anime falan izlediğinede.Japon kafasını sevmemin yanlarından biri de biliyorsunuz ki olaylar gelişir gelişir ve çok havada kalan bir sonla film biter "ben ne izledim şimdi" dersiniz.İşte bunu bu filmle Can Evrenol vermeyi başarmış."Demek ki böyle filmleri Türklerde isterse çekebiliyormuş." dedirtti bana şahsen.Can yurtdışında okuduğu ve daha çok festival filmleri yaptığı için yurtdışında (Amerikada) daha geniş bir izleyici kitlesi var aslında bu film sinemaya girmediği için pek duyulmadı elbette bizim ülkemizde ama yurtdışında oldukça beğenilmiş bir film olduğunu da söylemeden geçemicem.

Baskın beş polisin gece devriyesi sırasında gelen yardım çağrısı üzerine destek için gittikleri terkedilmiş tarihi bir Osmanlı karakolunda başlarına gelenleri konu alıyor. Dünya prömiyerini Toronto Film Festivali’nin “Midnight Madness” seçkisi kapsamında gerçekleştiren Baskın, Can Evrenol’un aynı adlı ödüllü kısa filminden uyarlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Taşların Anlattığı Clara Dupont Monod

 Herkese merhabalar efenim, Çalıştığım okuldaki edebiyat öğretmeni olan arkadaşım benim de iyi bir okuyucu olduğumu öğrendiğinde yeni aldığı...