29 Ekim 2023 Pazar

Kitap : Samsun Kitap Ağacı İle Ekim Ayı Kitabı Açlık Knut Hamsun

 Herkese merhabalar efenim,

(…) Çevremi saran şeyler bana hiç değmiyordu,kimseler tarafından görülmediğim için mutluydum.(…)”

diyen bir roman karakterinin izinde… Yazarının da hayatından izler taşıyan… Hem kim,hangi karakter yaratıcısından izler taşımaz ki… Bildiğini,gördüğünü,kendisine anlatılanı,zamanını ya da zamanından ötesini kağıttan dünyasına aktardığı müddetçe okuruna ulaşır yazar belki de… 

Bu dizilerle tanıtımını yaptığımız bir etkinlikten bahsedicem bugün sizlere.Uzun bir aradan sonra nihayet kitap kulübüne katıldım ve ekim ayı ile yeni bir serüvene adım atmış oldum.Daha önce katıldığım kitap kulüplerinden ve birlikte okuduğumuz kitaplardan da şöyle bi bahsedip özet geçmek ve hatırlamak istedim.Aslında Eylül ayının son haftasında ilk toplantıya katılmıştım hatta o zaman kız kardeşimde burada olduğu için o da katılmıştı.Kitap okuyan bilgili kültürlü Cumhuriyet kadınları ile birlikte olmak ve kitap tartışmak çok iyi geldi ruhuma inanın.Kasım ayına yüksek ihtimal katılamam diye düşünüyorum balayında olacağım ama Aralık ayına katılmak ve devamlılık sağlamak istiyorum en azından bir işe girene kadar.

Bu ay Knut Hamsundan Açlık kitabını okuduk.Daha önce listemde ve elimde de olan bir kitaptı bu vesileyle okuma fırsatı buldum.Fakirlik,açlık ve gurur ikilemlerinde geçen bir kitaptı benim için.Okuması biraz zordu bana göre biraz sıkılarak okudum çoğu zamanda karaktere gıcık oldum :)



1-Balıkesir Kitap Ağacı Kitap Kulübü

Erhan Keskin - Seni Sana Sor (Yazarla Buluşma)

Harper Lee - Bülbül'ü Öldürmek

George Orwell - Paris Ve Londra'da Beş Parası

Yaşar Kemal - Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca

Yekta Kopan - İpekli Mendil

Konstantiniyye Oteli - Livaneli

Malta Şahini  - Dashiell Hammett

John Steinbeck -  Fareler ve İnsanlar 

Momo  - Michael Ende 


2-İzmir Kitap Kulübü

Eşekli Kütüphaneci - Fakir Baykurt

6.Koğuş -  Anton Çehov

İnsan Nedir? - Mark Twain

Mülksüzler -  Ursula K. Le Guin

 Zorba - Nikos Kazancakis

 Yeraltından Notlar - Dostoyevski

Saatleri Ayarlama Enstitüsü -  A.H Tanpınar

Muhtelif Evhamlar Kitabı -  Ömür İklim Demir

Beni Asla Bırakma - Kazuo Ishiguro

Usta ile Margarita -  Bulgakov

Kabuk -  Zeynep Kaçar

Zamanı Durdurmanın Yolları  - Matt Haig

Sarsıntı -  Barış İnce (Yazarla Buluşma)

Bozkır Bir Yolculuk Hikayesi -  Çehov

Sonbaharda Sarhoş Bir Kasaba -  Ferhat Uludere  (Yazarla Buluşma)

Kara Sis -  Kemal Varol (Yazarla Buluşma)

Ve Ateş Bizi Tüketiyor  - Murat Gülsoy (Yazarla Buluşma)

Parçalanma -  Chinua Achebe

Maruzatım Var -  Nurhan Suerdem (Yazarla Buluşma)

Arkadaş -  Panait Istrati

 Kayıp Tanrılar Ülkesi  - Ahmet Ümit  (Yazarla Buluşma)

Gece Yarısı Kütüphanesi -  Matt Haig

Fresko Apartmanı -  Başak Baysallı (Yazarla Buluşma)


3-Kitaptansöze Okuma Kulübü

Fasulye Ayıklama Sanatı Üzerine Bir Tez - Wiesław Myśliwski

Saç Örgüsü - Laetitia Colombani

Berci Kristin Çöp Masalları -  Latife Tekin

Aşık Kadınlar -  Elfriede Jelinek

Tortu -  Selçuk Baran


1-Samsun Kitap Ağacı Kitap Kulübü

Açlık - Knut Hamsun

Aşk Hikayesi - İskender Pala

Sular Üstünde Gökler Altında - Kaan Murat Yanık




1 yorum:

Aksiyon Filmi : The Fall Guy

 Herkese merhabalar efenim, Sinemalara girdiği gibi kuzenimle gittiğimiz ve sinemada izlenmesi gerektiğini düşündüğüm izlemesi zevkli bir ak...