6 Mart 2021 Cumartesi

Kitap - Kitaptansöze Kitap Kulübü ile Mart Ayı Kitabı Saç Örgüsü Laetitia Colombani

 Herkese merhabalar efenim,

Dün ve bugün YKS tarafında bursluluk sınavımız vardı o yüzden aşırı yoğunduk yarın da LGS olucak bugün alamadığım öğrencileri alacağım için yine beni çok yoğun bol çalışmalı bir gün bekliyor olucak haftaya da yine LGS tarafının bursluluk sınavı olacağı için bu haftalar aşırı bir yoğunluk içinde geçiyor pazartesi günü izin günüm ama aynı zamanda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü.Bu kitabı aslında o gün yazmak için saklıyordum ama o gün için yine bir kadın temalı başka bir kitap yorumu yazmaya karar verdim.Kitaptansöze adlı kitap okuma kulübümüz ile bu ay "kadın" temalı kitaplar okuyoruz ve ilk kitabımız da bu kitaptı.Martın daha ilk haftasında okuyup bitirdim kitabı.Yanpasaj yayınevinden okuduğum ilk kitaptı ve kitaba ba-yıl-dım ! Tam bir 8 Mart teması tadında bir kitaptı ayrıca kitabın kapağı yazı puntosu,Fransızca dan çevirisi her şeyi çok güzeldi bence Jaguar yayınevi ile yarışır bu yayınevinin çıkardığı bir çok kitabı daha almayı düşünüyorum.Kaliteli ve işini düzgün yapan bir yayınevine benziyor.

Kitabın yazarın aslında Fransız bir sinema oyuncusuymuş ve sanırım yazdığı ilk kitapta buydu.Ben kitabı okurken zaten film izliyormuşum gibi oldum. 3 ülkeden 3 farklı yaşam hikayesi olan kadınların saçlarla birbirine karışan ve tamamlanan hikayesini oldukça kısa,net ve akıcı bir şekilde anlatmayı başarmış.Bence aldığı ödülleri de sonuna kadar hak eden bir kitap olmuş zaten şu sıralar Modern Fransız edebiyatından ne okusam acayip bayılarak okuyorum adamlar boş kitapları övüp çok satanlara çıkarmıyorlar :)

Üç kadın. Üç hayat. Üç kıta… 

Tek bir talep: özgürlük!

İtalya. Giulia, babasının atölyesinde çalışan genç bir kadın. Babasının geçirdiği kaza sonrası nesillerdir faaliyet gösteren, aile yadigârı o atölye ile ilgili bir gerçekle karşı karşıya kalıyor. Giulia’nın iki seçeneği var: Ya içinde sıkıştığı koşullardan kurtulmanın yolunu bulacak ya da orada boğulacak.

Kanada. Başarılı ve tanınmış Avukat Sarah, çalıştığı hukuk bürosunda uğruna ömrünü harcadığı terfinin arifesinde bir şey fark ediyor: bir hastalık. Tüm kariyer planları alt üst olmak üzere.

Hindistan. Smita, kast sisteminin en alt tabakası olan “Dalit”lerden biri. Tek bir hayali var: Kızını, içinde bulundukları yoksul ve acınacak hayat koşullarından kurtarıp okula gönderebilmek.

Birbirlerinden habersiz ve ayrı dünyalarda yaşayan Giulia, Sarah ve Smita’nın hikâyesi bu. Kapağını açacağınız bu kitapla önünüze serilecek olan; birbirlerine ne kadar yürekten ve eşsiz bağlarla bağlı olduklarını bilmeden, kaderlerine razı olmayıp savaşmaya karar veren üç kadının umut ve dayanışmayla dokudukları hayatları.

1 Milyon Satış Rakamı

40 Dile Çeviri

9 Ödül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Idea Of You

 Herkese merhabalar efenim, Bugün yoğun bir güne başladım arada bi mola verdiğim zamanda günün film postunu yazmak istedim.Amazonda yayınlan...