24 Mart 2020 Salı

Biyografik Film : Julie And Julia

Herkese merhabalar efenim,
Karantinanın 7.gününden merhabalar ! Bugün ben izne ayrılalı tam 1 hafta olmuş vay be ! İzne ayrıldım fakat hala çalışmaya devam ediyorum başta ücretsiz izin diye konuşuldu ama daha sonradan home office olarak rehberlik yapma kararı alındı ayrıca internet üzerinden de kurum olarak online derslere başladık daha yeni bitti işim o yüzden daha anca buraya gelip bu postu yazma vakti bulabildim.EBA dün il yayınını yaptı ama tam bir rezaletti bence hem 5 dk da dersi bitirdiler hem de ortaokul öğrencilerine etkinlik arasında Adnan Menderes'in idamını izletmişler ! Şaka gibi ! Bir şeyi de doğru düzgün yapsalar da dişimi kırardım zaten bunlar işlerini doğru düzgün yapamadıkları için Türkiye de bir çok insan özel sektöre yöneliyor zaten eğitim anlamında :/ Bakalım bu korona işi bitince sınavlar ne halde olucak,çocukların psikolojisi ne durumda olucak :/

Neyse efenim benim hayatımdan bilgiler bu kadardı şimdi geçelim bugünün filmine.Karantina boyunca içimi karartmamak için ısrarla salgın filmleri izlemedim (zaten distopya manyağı olduğum için zamanında okudum ve izledim bol bol ) içime minnaklık serpecek,moralimi düzeltecek filmlere yöneldim.Bunlardan biri de Julie and Julia filmi.Gerçek bir hayat hikayesine dayanması ve özellikel başarılı kadınlar ve içinde elbette yemek olması beni kendine çekti,izlemesi keyifli bir başarı öyküsü :)

Film 1950-60’lı yıllarda Fransa’da yemek yapmanın ustalıklarını öğrenerek kendini Amerikalılar’a Fransız mutfağını öğretmeye adamış şef, yemek kitabı yazarı ve bir televizyon yıldızı olan Julia Child ile 2000’li yıllarda NewYork’ta yaşayan ve kendine belli bir gün sayısında belli yemek tariflerini pişirmeyi ve bunları internet bloğuna yazmayı hedef edinmiş Julie Powell’ın gerçek hayat hikayelerini birbirine paralel olarak anlatıyor.

Meryl Streep and Amy Adams in Julie & Julia (2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...