23 Aralık 2020 Çarşamba

Kitap - Hızlandıkça Azalıyorum Kjersti Skomsvold

 Herkese merhabalar efenim,

Bugün yine yoğun bir iş günü bu online dönem beni cidden çok yıprattı artık çoğu zaman işe giderken ayaklarım geri geri gider oldu tadım tuzum kalmadı resmen.Beni tek ayakta tutan şeyler kitaplarım ve izlediğim dizi ve filmler falan herhalde bir de kendi mesleğimi çocuklara rehberlik etmeyi ve çocukları çok seviyor olmam.Samsuna tainimiz çıkınca hemen kendime bir iş bakarmıyım yoksa biraz dinlenmeyimi seçerim bilemiyorum ama çalışmaya da öyle çok fazla hevesim kalmadı sanırım biraz yeni şehrin,yeni evin ve yeni hayatımın tadını çıkarmak isterim bu kış bir şekilde geçicek ama nasıl geçicek cidden bilmiyorum en sevdiğim mevsimler çöp oldu resmen gençliğimin en güzel zamanlarında solmuş bir çiçek gibi hissediyorum kendimi çoğu zaman tek ihtiyacım olan şey sanırım biraz dinlendikten sonra yeni bir yerde yeni bir başlangıç yapmak İzmir beni çok yordu.

Bugün sizlere bahsedeceğim bu kitapta biraz da bu duygularla bağlantılı aslında biraz melankolik biraz sarkastik bir kitap ben okurken çok zevk aldım açıkçası hayatımdan şu yaşımda yorulmuşluğumu anlatır gibiydi kitap ama aslında yaşlı bir teyzenin hayattan yorulmuşluğunu anlatıyor bu kitap.Jaguarın bütün çıkardığı kitapları almaya ve okumaya çalışıyorum elimden geldiğince çünkü hem kapakları çok güzel hem de daha önce hiç okumadığım ülkelerin edebiyatlarını okumak bana çok ilgi çekici geliyor.Sanırım ya ilk ya da ikinci defa falan Norveç edebiyatından bir eser okuyorum dili,akıcılığı çok güzel bir kitap ben iş yerinde okuduğum için tabi 1 haftayı buldu bitirmesi ama evde okusaydım net 2-3 günde biterdi.

"Yeryüzünde yaşadığın her mutlu an kederle ödenmek zorundadır."

Son yıllarda Norveç'in çıkardığı en güçlü yazarlardan Kjersti Skomsvold, şiirsel ve dokunaklı romanıyla Türkçede.

Mathea'nın yaşam ve ölüm, yaşlılık ve yalnızlık hakkında inceliklerle örülü zarif hikâyesi... Derinlikli bir melankoli, farklı bir mizah, küçük kelimeler, kısa cümleler, ufak paragraflar ve büyük bir yetenek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tayland Dizisi : Ready, Set, Love

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de yer alan ve Türkçe çevirisi ile "Bekarların Savaşı" olan Tayland dizisinden bahsedicem sizl...