26 Aralık 2020 Cumartesi

Kitap - İzmir Kitap Kulübü İle Aralık Ayı Kitabı Kabuk Zeynep Kaçar

 Herkese merhabalar efenim,

Aralık ayında İzmir Kitap Kulübü ile "Kabuk" kitabını okuduk şu sıralar kitabın onlinedan toplantıları oluyor ama ben katılamıyorum yine elbette çünkü akşam oluyor ve ben gün içinde çok yorulmuş olduğum için katılasım gelmiyor açıkçası zaten bütün gün zoomdan rehberlik yapıyorum bir de eve gelince zooma giresim gelmiyor.Ocak ayı kitabını benim daha önce okuduğum "Kirpinin Zarafeti" kitabı olarak belirlediler o yüzden Ocak ayı okumalarına katılmayacağım okuduğu  kitaplar çıkınca anketten o ay kendimi bir tuhaf hissediyorum diye Kitaptansöze diye yeni bir kitap okuma kulübüne girdim ama onlar sadece Telegram üzerinden konuşuyorlar mesajla online toplantı yapmıyorlar onların Ocak ayı okumalarında 2 kitap var birisi hayatımda ilk defa duyduğum ve Fasulye Ayıklama Sanatı Üzerine Bir Tez kitabıydı diğeri de Ben Kirke kitabıydı Ben Kirkeyi daha önce okuduğum için BKM kitaptan hazır yılbaşı indirimi varken Fasulye kitabı aldım Ocak ayında onu okuyacağım ayrıca Amazonda da bay bir indirim olduğu için kendime bi sürrü Murakami kitabı yedekledim yine :) Geçen aydan aldığım kitaplar daha duruyor gerçi işlerin yoğunluğundan okuyamaz oluştum bu arada yerime yeni rehberlik öğretmeni gelene kadar 1 hafta daha şimdiki şubemde durucam 3 Ocakta Buca şübeye geçiyorum artık yeni yılla birlikte yeni bir iş düzenimde olucak bakalım umarım hakkımda hayırlısı olur :)

Bu kitaba gelicek olursak bu kitabı Aralık ayında 5 Aralık Kadın Hakları Günü teması çerçevesinde seçmiştik.Güncel Türk edebiyatından özellikle kadın yazarları okumayı çok seviyorum ve bir çoğunu oldukça başarılı buluyorum aslında bu kitapta güzeldi üslubu,isyanı,kadınlığını simgeleyişi ama bana okurken biraz karışık geldiği için özellikle 3 kuşağı farklı zamanları anlattığı için biraz akıcılığı bozuldu onun dışında iyi bir kitaptı böyle yazarlarımızın olması beni çok mutlu ediyor kesinlikle desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.

Sabiha, Sezin, Füsun...

Anneanne, anne, evlat...

Zeynep Kaçar, üç kadının ve onların etrafını saran kadınların hayatlarını Kabuk’ta resmedip büyük insanlık panoramasını oluşturuyor. Acının yoğurduğu kadınları koruyan da sıkıştırıp ezen de aile kabuğuyken, her şeye rağmen var olmaya çalışanlar bize sesleniyor: asla vazgeçme kendin olmaktan!

Terzi Saliha’nın kumaşlara ve uykuya sığınarak kaçıp unutmaya çalıştığı hayat, kızı Sezin için mücadele ve yokuşlarla dolu bir yola dönüşüyor. Füsun ise aile mirası gibi birbirlerine kalan acı ve delilikten kaçmaya uğraşıyor. Kadınlığın bütün tanımları ve gizli odaları anlatılıyor Kabuk’ta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tayland Dizisi : Ready, Set, Love

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de yer alan ve Türkçe çevirisi ile "Bekarların Savaşı" olan Tayland dizisinden bahsedicem sizl...