20 Haziran 2021 Pazar

Kitap - Başkasının Yüzü Kobo Abe

  Herkese merhaba efenim,

Bugün kitap postumuzda Kobo Abe var ! Kanguru Defteri kitabını okuyup acayip beğendikten sonra bu kitabını alıp okudum hemen ama daha önce okuduğum kitaplarına oranla bir tık daha temposu düşük daha önce düşüncelere dönük bir kitaptı.Okurken aklıma nedense Ezel dizisi geldi :D Yüzü tamamen deforme olmuş birinin insanların yüz şekillerinin kalıbını alıp kendisine maskeden yeni bir yüz yapmasını anlatıyor.Kitabın aslında olaylardan çok felsefik ve psikolojik yönleri ağır basıyor.Bu noktadan sonra baş kahramanız kendi kişiliği ile yeni yüz maskesinin ona kazandırdığı yeni kişilik arasında bocalıyor.Konu olarak tabi ki yine Kobo Abe farklılığı ile mest ediyor insanı ama nedense diğer kitaplarını daha bi heyecanla daha bi sıkılmadan okumuştum bu kitabını bir tık daha yavaş ve daha duraksayarak okudum diyebilirim.

"Muhtemelen kızgınsın, kendini aşağılanmış da hissediyorsun ama lütfen kendine hâkim ol ve gözlerini ayırmadan okumaya devam et. Bu ânı yara almadan atlatıp, bana doğru bir adım atmanı, nasıl çaresizce istediğimi bir bilebilsen. O mu beni yendi, yoksa ben mi onu? Her hâlükârda maskeli oyunun perdesi artık kapandı. Onu öldürdüm ve kendimi suçlu ilan ettim...

Ve çok iyi biliyordum. Artık senin üzerinde hiçbir hakkım olmadığı hâlde, bana zincirle bağlı bir kurban olduğun fikri, işime geldiği için uydurduğum koca bir yalandan ibaretti. Sen bu kaderi bir an olsun bocalamadan kendi isteğinle kabul etmiştin. Gülümsemeye geçerkenki o parıltın belki de en çok senin kendin üzerinde etkiliydi. Bu da demek oluyor ki istesen beni hemen bırakıp gidebilirdin. Bunun benim için ne kadar korkunç bir şey olduğunu anlayabilir misin? Senin binlerce ifaden var fakat benim tek bir yüzüm bile yok."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...