29 Haziran 2021 Salı

Kitap - İzmir Kitap Kulübü İle Haziran Ayı Kitabı Arkadaş Panait Istrati

  Herkese merhaba efenim,

Dünden önceki gün bu ayki kitabımızın toplantısı vardı bilin bakalım dizi izlerken toplantı saatini yine kim kaçırdı ? Online toplantılara hala alışamadım aradan 1.5 yıl geçti neredeyse :) Oysa benim hiç bir şeye geç kalma ya da saatini unutma gibi bir huyum yoktur hep beraber kafede toplanıp yaptığımız toplantıları özlüyorum sadece :(

Neyse efenim kitaba gelicek olursak bu ay Saraybosna Edebiyatı bizim temamızdı.Ben de ilk defa bu edebiyattan bir kitap okudum ama nedense okurken bir Rus Edebiyatı tadı aldım o yüzden kitaba aklımı veremedim maalesef ayrıca okurken de baya bi sıkıldım.Kitaptan tek anladığım cidden kadın,ev,aile ayırt etmeksizin "arkadaşlık" kavramını bambaşka bir yere koyan iki erkeğin hikayesini anlatıyor.Kitabın durup durup Türk kahvesini övmesi sadece hoşuma giden kısmı oldu herhalde :)

Istrati'nin birçok eserinde adı geçen o unutulmaz Mihail, bu romanın başlıca kahramanıdır. İstrati burada en büyük dostunu nasıl tanıdığını, bu eşsiz insanı niçin ve nasıl sevdiğini, Tuna kıyısında birlikte geçen serüvenlerini, o her zaman ki sürükleyici, büyülü üslubuyla anlatıyor. Istrati'ye hayran olanlar bu kitabı okuduktan sonra onu daha çok seveceklerdir. Çünkü Istrati, 'Mihail'le birlikte kendini, kendi dünya görüşünü en çok bu eserinde ortaya koymuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...