11 Mayıs 2020 Pazartesi

Kitap - Hayata Dön Gülseren Budayıcıoğlu

Herkese merhabalar efenim,


Psikiyatrist Budayıcıoğlu'ndan roman tadında bir kitap ile daha birlikteyiz.Onların Yalom'u varsa bizim de Gülseren'imiz var ! Kendisine gelen vakaları bu şekilde bizlere sunması o kadar hoşuma gitti ki benim bütün kitaplarını her ay sepetime ekliyorum.Normalde kişisel gelişim ya da psikoloji ile ilgili kitaplar okumaktan alanım zaten bu olduğu için çok fazla hoşlanmıyorum sanki ders kitabı okuyormuş hissi veriyor ben de o yüzden bu tür vaka olaylarının anlatıldığı ve terapilerle ışık tutan kitapları okumayı daha çok seviyorum.Yazarın en sevdiğim kitabı bu oldu çünkü kendisini de aşarak ilk defa bir hastasına karşı farklı deneysel yöntemlerle ilerlediğini gördüm bu da beni acayip cezbetti okuması çok keyifli bir kitap olmuş.

Hiç de güzel denemeyecek suskun mu suskun bir kız... O sustukça, terapistin tarihin mahrem yerlerinden bulup çıkardığı unutulmuş hikâyeler dökülüyor ortaya.

Genç firavun Tutankamon'un esrarı, Hitler ve Freud'un kişiliklerinde gücün analizi... 18. yüzyılda adına "Fısıltı Sanatı" dedikleri, evli kadınların yaşadığı aşk ilişkileri... Çariçe Katerina'nın çamaşırcılık ve hayat kadınlığından başlayan tılsımlı yazgısı... Eva Peron'un ve Prenses Süreyya'nın hüzünlü hayat hikâyeleri ve daha niceleri...

Derken suskunluk bozuluyor. Çirkin kızın hikâyesi başlıyor. Öyle bir hikâye ki acısıyla, dehşetiyle, hüznüyle her şeyi gölgede bırakıyor.

Çirkin genç kızın açıldıkça güzel bir prensese dönüşmesi... Psikanalizin sihirli değneğinin dokunduğu yerde ortaya çıkan bir başarı öyküsü.

(Tanıtım Bülteninden)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Kimdir Bu Mitat Karaman? Doğu Yücel

 Herkese merhabalar efenim, Geçmiş zamanın birinde iş arkadaşım bana Doğu Yücel'in kitabını önermişti bende okuyup çok beğenmiştim adamı...