12 Mayıs 2020 Salı

Kitap - İzmir Kitap Kulübü İle Nisan Ayı Kitabı Zorba Nikos Kazancakis

Herkese merhabalar efenim,

Bugün işteyim bu postu size iş yerimden yazıyorum.Bu hafta perşembe günü de işe gidicem ondan sonra 16-19 arası yasağa girmiş oluyoruz.

Dün akşam İzmir Kitap kulübünün zoom üzerinden toplantısı vardı yine bu ay da online olarak toplantımızı yaptık umarım tez zamanda yüz yüze yapma şansımız olur artık toplantıları :( Resmen hayatımız kaydı bir anda ne olduğunu şaşırdık film gibi hayatlar yaşar olduk Mart ayından beri :(

Bu kitabı aslında ilk olarak üniversite de pek de sevmediğim bir hocamın önerisi ile duymuştum karakterin adı olarak değilde zorbalık etme anlamında ki zorba olduğunu zannetmiştim ve kitaba biraz ön yargı ile yaklaşmıştım.Her zaman derim bir kitabın okunma zamanı vardır bu kitabı da kulüp vesilesiyle okumuş oldum.

Zorba oldukça değişik bir karakter şu zamanlar da okumak hatta biraz eğlenceli bile geldi diyebilirim.Neşesi,umursuzluğu,keyfine düşkünlüğü,amannncılığı hayatı akışa bırakarak yaşaması insanı böyle bi hayat süremediği için bir yandan sinir ederken bir yandan da imrendiriyor.Kitaptaki erkek karakterlerin kadınlara bakış açıları biraz insanın sinirine dokunsa da akıp giden bir kitap oldu benim için.

Zorba, Yunanlı ünlü yazar Nikos Kazancakis'in olgunluk dönemi ürünü (1946). Ağır ve suskunlukla yüklü geçen karanlık bir dönemin tadı buruk ilk meyvesi. Nikos Kazancakis, çağdaş Yunan edebiyatının ancak buzlucam ardından seçilebilen, tedirgin ve büyük kişiliklerinden biri olarak çok tartışıldı, yanlış bilindi, az sevildi. Zorba adlı bu romanı, onun kendisiyle giriştiği bir tür sessiz hesaplaşma sayılabilir. Geçmişin, elden kayıp giden zamanın ve insanın temel yanılgılarının bir kez daha gözden geçirilmesidir bu roman. Zorba aracılığıyla Kazancakis öz yaşamının yenilgiler ve soru işaretleriyle dolu bir bilançosunu çıkarır. Bu bağlamda ele alınınca, bu roman, Zorba ile yazarın yaşam öykülerinin çizili sınırları arasında sonsuz atkı ve çözgülerle sokunmuş büyülü bir kumaştır, denebilir; baştan sona sürekli bir arayışı, sonu gelmez çabaları yansıtan bir kanaviçedir; insanı arayışın serüvenidir...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Kimdir Bu Mitat Karaman? Doğu Yücel

 Herkese merhabalar efenim, Geçmiş zamanın birinde iş arkadaşım bana Doğu Yücel'in kitabını önermişti bende okuyup çok beğenmiştim adamı...